دانلود مستند جلال آل احمد

دانلود مستند جلال آل احمد

دانلود مستند جلال آل احمد

شاید نویسنده بودن کار آسانی نباشد،اما قطعا ماندگار شدن از راه نویسندگی بسیار بسیار سخت است.جلال آل احمد از آن دسته نویسندگان بود که ماندگار شد.در این مطلب به برخی از علتهای این ماندگاری پرداخته ایم.

علاقمندان به ادبیات هموراه به دنبال نامهای بزرگ در این رشته و مطالعه ی آثار آنها هستند. درآسمان ادبیات سرزمین خودمان هم ستارگانی همواره درخشیده اند که هم رفتارشان و هم آثارشان برای ما قابل احترام اند.یکی از این ستاره های پر فروغ که علی رغم زندگی کوتاهی که داشت، بسیار پر اثر زیست و آثار و تفکراتش او را در تاریخ ادبیات ایران زمین جاودانه کرد، جلال آل احمد است. . با تفکراتی روشن که گاهی برایش دردسرهایی هم ایجاد میکرد اما باور او اجازه ی تغییر مواضعش را نمیداد. جلال نشان داد که چگونه میتوان هم روشنفکر بود و هم ایرانی ماند.به دور از هر گونه خودباختگی. اما آل احمد درسی دیگر هم برای نسل آینده داشت و آن هم این بود که میتوان با زندگی نه چندان طویل، اثری عریض بر جامعه ی خود گذاشت و با خلق آثاری همچون غربزدگی، در خدمت و خیانت روشنفکران و … زنده ماند و با نسلهای بعدی هم ارتباط داشت.

نوشته های جلال ویژگی هایی دارد که یکی از این ویژگی ها متعهد بودن ادبیات اوست. دیگر ویژگی بارز نوشته های او من نویسی است.تعابیر مختلفی میتوان از من نویسی داشت :

  1.  اولین و شاید ابتدایی ترین برداشت از من نویسی این باشد که نویسنده به بازگو کردن اتفاقات و وقایعی می پردازد که در مورد خودش رخ داده و در واقع نقل کردن یکسری خاطرات است.
  2.  تعبیر دیگری که میتوان از من نویسی داشت این است که نویسنده بعنوان یک شخص صاحب تفکر در نوشته حضور دارد و در جاهای مختلف و لابلای اثر، به بیان نظرات و ایده های خودش می پردازد. در اکثر آثار جلال یکی از شخصیتها در واقع خودش است که در زمانهای گوناگون نظراتش را ابراز میکند.
  3.  در نگاه سوم به شیوه من نویسی میتوان به این موضوع اشاره کرد که این روش نگاهی افراطی به شیوه ی دوم است که در واقع نویسنده حضورش بسیار پر رنگ است و حتی می شود گفت که فرصت ابراز نظر را از دیگران را می گیرد.

تلاشهایی برای شناساندن و بررسی دقیق تر زندگی آل احمد صورت گرفته است. نمونه ایی از این تلاشها ساخت مستندهایی است که درباره ی او ساخته شده است. به همین منظور مصطفی آل احمد مستندی را با عنوان نویسنده بودن را تهیه کرده که علاقمندان میتوانند با تماشای آن اطلاعات خوبی کسب کنند.

منبع : فیلم نت




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : دو شنبه 7 دی 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: